ورزش واليبال ورزش واليبال .

ورزش واليبال

تاريخچه ي واليبال بانوان

بانوان

تاريخچه ي واليبال

نماينده كشورمان در مسابقات واليبال باشگاه‌هاي زنان آسيا با نتايج خوب خود تاريخ اين رشته را براي بانوان ايران ورق زد.
[تاريخچه واليبال باشگاه‌هاي زنان ايران در آسيا]

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس، مسابقات باشگاه‌هاي آسيا رقابت‌هايي است كه با حضور نمايندگان كشورهاي مختلف قاره آسيا و حتي بازيكنان غير آسيايي برگزار مي شود كه بر اساس تاريخچه اين رقابت‌ها، تيم واليبال بانوان ايران براي نخستين بار در جايگاه پنجم اين مسابقات قرار گرفته است.
بعد از چند سالي كه نماينده‌اي از تيم بانوان ايران در باشگاه‌هاي آسيا حضور نداشت، از سال ۲۰۰۸ تيم‌هاي دختران ايران معمولاً در رده‌هاي آخر اين مسابقات قرار مي‌گرفتند، اما با برنامه‌ريزي خوب در سال‌هاي اخير سرانجام رتبه پنجمي در بين باشگاه‌هاي آسيا امسال به نماينده ايران رسيد.
اين موفقيت كه برگ جديدي از تاريخ واليبال بانوان ايران را رقم زد با حمايت و استقبال گسترده مردم ايران همراه بوده است، اما متاسفانه در روزهاي اخير برخي تنگ‌نظري‌ها در فضاي مجازي موجب شده كه نتيجه پنجمي نماينده ايران در جام باشگاه‌هاي آسيا با ساير تورنمنت‌هاي واليبال مقايسه و زحمات ملي‌پوشان و كادر فني ايران را زير سوال ببرند و با اين شائبه در صدد تخريب روحيه تيم زنان كشورمان در آستانه مسابقات مهم AVC كاپ باشند.
به همين منظور نگاهي به جدول مسابقات واليبال قهرماني زنان باشگاه‌هاي آسيا خالي از لطف نيست:
از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ : ايران نماينده اي نداشت
۲۰۰۸: ( ذوب آهن ايران هشتم)
۲۰۰۹: (سايپا ايران هشتم)
۲۰۱۰: ( ذوب آهن ايران هشتم)
۲۰۱۱: (پرسپوليس ايران ششم)
۲۰۱۲: (گيتي پسند ايران ششم)
۲۰۱۳: (گيتي پسند ايران هشتم)
۲۰۱۴: (متين ورامين ايران هفتم)
۲۰۱۵: (دانشگاه آزاد نهم)
۲۰۱۶: ( بانك سرمايه ايران پنجم)
ضمن ارزش گذاردن به همه موفقيت‌هاى تيم‌هاى بانوان در طول تاريخ اين رشته در ايران شايد بيان اين نكته هم براي علاقمندان به واليبال هم جالب باشد كه هيچ تيمى از واليبال زنان ايران پيش از تاريخي كه در بالا ذكر شد از كشور خارج نشده بود و ايران توانست با رايزنى حضور زنان مسلمان را با پوشش اسلامى در مقررات جهانى بگنجاند.


برچسب: ، اسامي تيم ملي واليبال، تيم ملي واليبال، تيم ملي واليبال نوجوانان، نگاهي به تاريخچه واليبال بانوان، همه چيز در مورد واليبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۳۷:۴۷ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :